Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Lubuskie: Polregio bez wypożyczeń taboru. „Sytuacja uległa poprawie”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Data publikacji:
10-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
09-04-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Lubuskie: Polregio bez wypożyczeń taboru. „Sytuacja uległa poprawie”
fot. Jakub Rösler
Ogólnopolski przewoźnik zakończył dzierżawę dodatkowego taboru spalinowego dla swojego zakładu w Zielonej Górze. Tłumaczy, że dzięki usprawnieniu części procesów i prowadzonym naprawom dostępność własnych i wojewódzkich jednostek uległa znacznej poprawie. Spółka zapowiada też doposażenie punktów utrzymaniowych, co w założeniach ułatwi bieżące prowadzenie niezbędnych prac.

O problemach taborowych spółki Polregio w województwie lubuskim informujemy na naszych łamach od wielu miesięcy. Dotyczą one braku wystarczającej liczby sprawnych pojazdów spalinowych, co wielokrotnie skutkowało odwoływaniem planowych pociągów na liniach niezelektryfikowanych. Obecny zarząd spółki stał na stanowisku, że sytuacja wynika z zaniedbań z lat ubiegłych. Zapowiadał też działania naprawcze, które miały zminimalizować skalę utrudnień dla podróżnych.

Część napraw w Lesznie, wkrótce także w zakładzie PKP Cargo?

Teraz przewoźnik przekonuje, że efekty są już widoczne. – Dostępność taboru spalinowego w województwie lubuskim ulega poprawie – deklaruje zespół prasowy Polregio. Do działań naprawczych mają zaliczać się m. in. przeprowadzenie audytu zarządczego w zakładzie, zmiany kadrowe, przesunięcie pojazdów z innych zakładów przedsiębiorstwa, przeniesienie utrzymania części jednostek do bazy w wielkopolskim Lesznie w celu odciążenia zaplecza technicznego lubuskiego zakładu spółki czy podjęcie rozmów dotyczących możliwości realizacji niektórych napraw przez PKP Cargo.

Poza tym operator deklaruje, że przeprowadził audyt stanu technicznego taboru i dokonał przeglądu umów z wykonawcami napraw. – W poprzednich miesiącach PR Zielona Góra korzystał z wypożyczonego od Świętokrzyskiego Zakładu Polregio pojazdu SA139-022 oraz wydzierżawionych od SKPL składów SN83-007 i SN83-003 – przypominają służby prasowe spółki. Według stanu na początek kwietnia lubuski zakład miał jednak dysponować już 18 sprawnymi pojazdami spalinowymi, co ma zabezpieczać potrzeby taborowe na tyle, że nie ma konieczności kierowania tam dodatkowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Polregio nie wskazało, ile jednostek jest niezbędnych do realizacji założonego rozkładu jazdy.

Sporo napraw skończy się w kwietniu i maju

Jednocześnie ogólnopolskie przedsiębiorstwo spodziewa się przywrócenia do ruchu kolejnych wyłączonych z eksploatacji egzemplarzy. W kwietniu do służby wrócić mają SA95-002 (po naprawie uszkodzonego falownika), SA133-003 (po naprawie układu przeciwpoślizgu i wymianie kół monoblokowych) i SA139-003 (po przeglądzie trzeciego poziomu utrzymania) oraz SA139-032 (po wymianie bloku silnika). 1 maja powinien zakończyć się przegląd P3 pojazdu SA139-023, a 9 maja do służby po naprawie uszkodzonego silnika ma wrócić SA95-001. – Na przegląd P3 oczekuje natomiast skład SA134-020 – usłyszeliśmy. Nie wiadomo na razie, kiedy zostanie on sfinalizowany.

Sytuację taborową poprawiło też długo oczekiwane wprowadzenie do eksploatacji dwutrakcyjnych spalinowo-elektrycznych jednostek Plus z poznańskiej FPS. 227M-001 i 228M-001 zamówione przez województwo lubuskie weszły do eksploatacji odpowiednio we wrześniu 2024 r. i w styczniu bieżącego roku. Kolejne miesiące mają zaś przynieść dalszą poprawę dostępności taboru dzięki podnoszeniu kwalifikacji personelu, doposażeniu punktów utrzymania taboru i starannemu odbiorowi napraw wykonywanych przez podmioty zewnętrzne.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Roman Smółka odwołany z zarządu Polregio

Prawo i polityka

Roman Smółka odwołany z zarządu Polregio

Damian Kelman 17 marca 2025

Polregio szuka za granicą używanych SZT i EZT

Tabor i technika

Polregio szuka za granicą używanych SZT i EZT

Roman Czubiński 04 marca 2025

Podlaskie: Gama PKP Intercity z Bohunem Polregio. „To jednorazowe”

Tabor i technika

Łódzkie: Osiem jednostek Polregio przejdzie naprawy P4

Tabor i technika

Zobacz również:

Roman Smółka odwołany z zarządu Polregio

Prawo i polityka

Roman Smółka odwołany z zarządu Polregio

Damian Kelman 17 marca 2025

Polregio szuka za granicą używanych SZT i EZT

Tabor i technika

Polregio szuka za granicą używanych SZT i EZT

Roman Czubiński 04 marca 2025

Podlaskie: Gama PKP Intercity z Bohunem Polregio. „To jednorazowe”

Tabor i technika

Łódzkie: Osiem jednostek Polregio przejdzie naprawy P4

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5